Tárgyalástechnika a designban

 

Nem is gondolnánk mennyiben befolyásolják a sikeres üzlet megkötését a kiállás, az előzetes felkészülés, álláspontunk tiszta megfogalmazása. Mennyiben játszanak szerepet pszichológiai szabályszerűségek viselkedéseink során és döntéseink meghozatala során? Hogyan használhatják ki ügyes kommunikátorok a kommunikációs szabályszerűségeket saját céljaik érvényesítéséhez? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a DesignDonum Stúdió programja a Design Héten.

 

 

A kreatív szakmában is nagyon számít a megfelelő kommunikáció. Megtanultuk, hogy – bár minden projektünkbe a szívünket, lelkünket beleadjuk – az ügyfelekkel való találkozások során nem az érzelmeink, hanem a szakmai tudásunk, felkészültségünk és a tárgyalás technikája, menete az irányadó. A workshop során megismerhettük a tárgyalástechnika alapjait és számos gyakorlati példán keresztül kipróbálhattuk az elhangzottakat.

 

 

A csapat erre az estére kiegészült egy szakmai segítővel dr. Bárdi Lajossal, aki magávalragadó lendületével és szakértelmével avatott be a tárgyalástechnika kimeríthetetlen témakörébe.  A workshop egy rövid bevezetőt követően könnyed, úgynevezett jégtörő játékokkal indult. Gyakorlatközpontú feladatok, megoldások, elméleti előadás folyamatos váltakozásával felkészülhettünk a végső feladatra, egy „valós” megrendelésre, ahol kipróbálhattuk mennyibe sikerült elsajátítanunk az este során elhangzottakat. Mérlegeltük mik a lépései az ügyféllel való kommunikációnak, a konfrontálódásnak milyen szabályai vannak, milyen hibákat vétünk a leggyakrabban egy tárgyalás vagy egy vita esetén. Hamar kiderült az esetek nagy részében érvénytelen érveket használunk, vagy nem is a kérdésre reagálunk. A résztvevők kicsit közelebb kerültek egyéni és csoport feladatok által ahhoz, hogy felismerjék hogyan is reagálnak különböző helyzetekben, hogyan kezelik a konfliktust. Értékelték, hogy a különböző élethelyzetekben, munka vagy magánélet során mennyiben másként reagálnak egy konfliktushelyzetre.

 

 

 

  

 

A zárófeladatkor közösen kellett kiállni design stúdióként egy megbízás mellett- vagy épp ellen- a korábban megbeszélt álláspontok megvédésével. Egyeztetni és priorzálni kellett a stúdiótagok által képviselt álláspontot. Ezt követően a csapatok által delegált „ügyvezetőnek” kellett képviselni csapata érdekeit. Az életből vett példával vizsgálták a résztvevők, mik azok a lépések, melyeket át kell gondolni egy beérkező megrendelés esetén, hogyan fognánk össze más további design stúdiókkal egy nagyobb volumenű munka érdekében.

 

A fotókat köszönjük Pap Johannának, a helyszínt pedig a Mono art&design szupercsapatának!

BudapestDesignWeek>>
Facebook >>